0
0

بازی و برگزاری جشنواره آن در پیشگامان عرصه پژوهش

3823 بازدید
جشنواره بازی یشگامان عرصه پژوهش

بازی و جشنواره بازی در دنیای مدرن، کمتر مورد توجه قرار گرفته است. شاید با آمدن کامپیوتر، لپ تاپ، تبلت و دیگر نسل‌های سیستم‌های هوشمند دیگر نیاز به بازی‌های غیر مجازی نبود. کودکان و نوجوانان دیگر راغب به بازی و جشنواره بازی نبودند! اصلاً برای آن‌ها موضوعیت نداشت. ما سعی کردیم برای این مسأله بیشتر وقت بگذاریم و بیشتر فکر کنیم. به دنبال حل مسأله گشتیم و در راستای احیای بازی‌های قدیم و البته خلاق جشنواره بازی را طراحی کردیم. جشنواره‌ای که در آن کودکان می‌توانند از تجربیات خانواده نیز کمک بگیرند.

طراحی بازی در پروژه بازی و جشنواره بازی می‌تواند‌ایده خود کودک یا نوجوان باشد یعنی یک بازی با استفاده از ابزار‌های تازه خلق شده، کاغذ و مداد، بازی‌های حرکتی، بازی‌های نمایشی و یا بازی‌های چالشی و فکری باشد. ابتدا بازی را طراحی کرده و بعد نحوه بازی را در قالب یک ویدیو برای پیشگامان عرصه پژوهش ارسال میکنید.

جشنواره بازی کودک

جشنواره بازی؟

بله! با هر سنی که هستید می توانید در این جشنواره شرکت کنید.

چه هدیه‌ای از این بالاتر که فرزندان ما در یک فضای تعاملی و سرشار از انگیزه و شوق زمان بازی کردن پیدا کنند؟ بازی کردن و بازی ساختن می‌تواند برای کودکان و نوجوانان چالش برانگیز باشد. پس با کودکان و نوجوانان در بازی و جشنواره بازی همراه خواهیم شد. اهمیت مهارت‌های اجتماعی و تأثیر آن در یادگیری به قدری مهم است که روانشناسان معتقدند بیشتر یادگیری کودکان در جمع اتفاق می افتد.

تاثیر بازی کردن در زندگی کودکان و نوجوانان

بازی برای رشد کودک اهمیت و ضرورت بسیاری دارد به طوری که توسط کمیسیون عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان حق هر کودک به رسمیت شناخته شده است. کودکان حق زندگی و رشد دارند. آن‌ها برای رشد خود نیاز‌های گوناگونی دارند. مثلاً نیازمند خانه، آسایش، عشق و محبت، خدمات درمانی و تحصیلی هستند
همچنین کودکان و نوجوانان نیازمند حمایت‌های خانوادگی و اجتماعی هستند و شایسته حمایت در روابط خود می‌باشند.
بازی‌های می‌توانند در رشد شناختی، فیزیکی، اجتماعی و عاطفی کودکان و نوجوانان مؤثر باشند. بازی همچون خانوداه‌ای است که پیوند‌های عشق و ارتباط را ایجاد می‌کند که اعضای خانواده را با این ابزار‌های قدرتمند کنار هم نگه می‌دارد.

آموزش مفاهیم مهم زندگی با انجام بازی

در بازی کردن بچه‌ها قوانین را می‌آموزند و این یکی از مهم‌ترین دست آورد‌های بازی کردن است. تسهیلگران و خانوداه‌ها می‌توانند در حین بازی هدایت‌گری کنند، تا رفتار‌های مثبت و روش‌های حل مسأله را به صورت غیر مستقیم به فرزندان خود آموزش دهند. کودکان و نوجوانان در حین بازی یاد می‌گیرند که چگونه به نوبت رفتار کنند، قوانین را رعایت کنند و چطور برنده و بازنده بازی باشند و بر احساسات خود کنترل داشته باشند.

نحوه شرکت در جشنواره بازی پیشگامان عرصه پژوهش

کافی است یک بازی را انتخاب کنید و نحوه بازی را توضیح دهید و اجرا کنید. حتما یک ویدیو از خود تهیه کنید و برای ما از طریق سایت پیشگامان عرصه پژوهش یا پیج اینستاگرامی ما بفرستید. حواستان باشد! از بازی های کامپیوتری و موبایلی استفاده نکنید. بازی ها می تواند ایده شما باشد یا یکی از بازی های قدیمی باشد.

بهترین ویدیوی خود را برای ما ارسال کنید.

پیج اینستاگرامی ما به آدرس زیر است:

@pishgaman_arse_pajoohesh

آیا این مطلب را می پسندید؟
https://mypap.ir/?p=1356
اشتراک گذاری:
واتساپتوییترفیسبوکپینترستلینکدین
برچسب ها:

نظرات

0 نظر در مورد بازی و برگزاری جشنواره آن در پیشگامان عرصه پژوهش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هیچ دیدگاهی نوشته نشده است.